Afgeleverd : https://www.facebook.com/autolooye/posts/270201336169805Deze origineel Nederlands geleverde FIAT kwam uit de eigen collectie.
Deze FIAT werd voor het eerst in Nederland geregistreerd in augustus 1973 en bracht het grootste deel van zijn vroege leven door in en rond Amsterdam, voordat hij vanaf 1996 (volledig) werd gerestaureerd.
En vanaf die tijd bleef deze 600 onderdeel van een verzameling.
Deze FIAT 600 werd gemaakt van nieuw plaatstaal dat in de Noord-Spaanse staalindustrie geproduceerd werd.
De nationalistische politiek van de toenmalige (Spaanse) regering verbood import uit andere landen en zo is deze FIAT met recht een Spaanse auto te noemen.
Deze
seisceintos (600) werd dan ook geproduceerd in Spanje (Barcelona) als een SEAT.
De Italiaanse FIAT 600 werd voor een deel uit gerecycled sloopijzer gemaakt en dat verklaart waarom dat die zo snel begonnen te roesten.
De Spaanse 600-exemplaren in Nederland werden van FIAT-emblemen voorzien en gingen daarna als "Spaanse FIATjes" door het leven.
En staan bij het RDW dan ook geregistreerd als FIAT !Bijzondere vermelding verdient nog de 600 L
Especial.
Deze uitvoering werd voorzien van een sterkere (BG) motor, waarmee een hogere topsnelheid gehaald kon worden.
Dit
Especial BG-model werd alleen geproduceerd tussen 24 oktober 1972 en 28 juli 1973, en sloot daarmee 15 jaar productie van de SEAT 600 in Spanje af.
Onze (nu) rode 600 werd vlgs opgaaf van SEAT-Spanje geproduceerd tussen 16 en 19 juli 1973, en is daarmee eentje uit de laatste reeks van de in Spanje gebouwde 600.
In totaal werden er (vlgs opgaaf) 783.745 stuks SEAT 600 gemaakt (er zijn ook bronnen die spreken over 799.419 eenheden).
En er zijn in totaal net geen 30.000 BG versies geproduceerd.
Onze getoonde prijzen zijn all-in.
Dat wil zeggen, zonder aanvullende afleverkosten, en inclusief tenaamstelling.
Financiering mogelijk (mits acceptatie).
Inruil van uw huidige auto (of motor) is uiteraard bespreekbaar.
Afhankelijk van het soort, de leeftijd, de staat, de omschrijving, en/of kilometerstand van
een voertuig, is 12 maanden non-conformiteit de wettelijke standaard (vraag eventueel
naar de details).
Disclaimer : wij betrachten, zoals U dat van ons ook mag verwachten, een grote zorg bij het
samenstellen van onze advertenties. Mochten er in onze advertenties onverhoopt onjuistheden
vermeld staan, bijvoorbeeld in de genoemde opties, en/of standaarduitrusting, dan kunnen
hieraan geen rechten worden ontleend.
Details
Kenteken | |
Kenteken | 0394ZN |
BTW of Marge | Marge |
Datum eerste toelating | 08-08-1973 |
Datum eerste toelating (internationaal) | 08-08-1973 |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Rood |
Bekleding | Skai |
Interieurkleur | Zwart |
Aantal deuren | 2 |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld 4-bak |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 767 cc |
Vermogen | 21 kW / 29 PK |
Koppel | 0 Nm |
Gewicht | 610 kg |
Motorrijtuigenbelasting | Vrijgesteld |
Aantal sleutels | 2 |
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!